Cursus Community Management
Steeds meer bedrijven hebben een community manager in dienst. Deze maand (december 2011) gaf ik voor het eerst de zelf ontwikkelde cursus Community Management aan het Centrum voor Communicatie en Journalistiek (CCJ) van de Hogeschool Utrecht. Het waren twee bomvolle avonden met tien fanatieke deelnemers. Hier mijn (inmiddels voor Adformatie’s Social Media School én een tweede editie van mijn CCJ-cursus flink bijgewerkte) presentatie.
Tags: CCJ, community manager, cursus, Hogeschool Utrecht
December 19th, 2011 at 09:16
Binnenkort méér! In maart geef ik ook een workshop Community Management tijdens de Social Media School van Adformatie Groep.
http://www.socialmediaschool.nl/view.cfm?page_id=23138
March 2nd, 2012 at 12:39
[…] Social media, elke marketeer die wel eens zijn vakliteratuur uit de folie haalt, wil of doet er iets mee. Waar het fout gaat is in het beheer ervan. Helaas wordt daar juist op bezuinigd door marketingmanagers. We hebben het al te vaak zien langskomen: bedrijf zoekt community manager… als stagiair. Volstrekt kansloos. Wat voor persoon moet recruitment dan wél aannemen als community manager? […] Jeroen Mirck geeft op 15 maart een workshop Community Management tijdens de Social Media School van Adformatie Groep.
March 22nd, 2012 at 13:40
UPDATE: Ik heb de Powerpoint voor het CCJ hierboven vervangen door de sterk uitgebreide presentatie die ik voor de RSLT Social Media School heb gehouden. Dank aan de cursisten en andere geïnteresseerden die mijn verhaal met hun vragen en feedback hebben verrijkt!
http://www.slideshare.net/comicbase/workshop-community-management
June 11th, 2012 at 07:41
UPDATE (2): Inmiddels is de presentatie wederom flink uitgebreid, ten behoeve van een nieuwe editie van de cursus voor CCJ in het voorjaar van 2012. Toegevoegd is onder meer het Community Maturity Model van Rachel Happe en Jim Storer. Die versie is ook aan bovenstaande blogpost toegevoegd.
Hier de nieuwe presentatie op Slideshare: http://tinyurl.com/cursus-cm